Księgi rachunkowe
Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmuje następujące czynności:
- otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności;
- utworzenie zakładowego planu kont;
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz naliczanie odpowiednich odpisów amortyzacyjnych;
- uzgadnianie sald zobowiązań i należności;
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych rozliczeń oraz przelewów z tytułu podatku dochodowego;
- sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT;
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) i przelewów na podatek od towarów i usług;
- zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym;
- sporządzanie zeznania rocznego na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi (PIT-36, PIT-36L, CIT-8);
- sporządzanie bilansu zamknięcia roku obrotowego wraz z rachunkiem zysków i strat;
- sporządzenie informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia;
- przygotowanie sprawozdania z działalności firmy;
- złożenie sprawozdania finansowego wraz z zeznaniem rocznym w urzędzie skarbowym;
- przygotowanie dokumentacji do Krajowego Rejestru Sądowego związanej z ogłoszeniem sprawozdania finansowego.
KRiP
Prowadzenie KPiR obejmuje następujące czynności:
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych w księgach podatkowych (przychody i koszty);
- sprawdzanie dokumentów źródłowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz naliczanie odpowiednich odpisów amortyzacyjnych;
- prowadzenie ewidencji wyposażenia;
- sporządzenie rejestrów VAT sprzedaży i zakupów;
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych rozliczeń oraz przelewów z tytułu zaliczki na podatek dochodowy;
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) i przelewów na podatek od towarów i usług;
- sporządzanie zeznania rocznego na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi (PIT-36, PIT-36L);
- złożenie drogą elektroniczną zeznania rocznego do urzędu skarbowego.
Ryczałt
Prowadzenie ewidencji przychodów tzw. Ryczałtu obejmuje następujące czynności:
- ewidencjonowanie wartości przychodu dla poszczególnych stawek ryczałtowych;
- sprawdzanie dokumentów źródłowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- prowadzenie wykazu środków trwałych;
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych rozliczeń oraz przelewów z tytułu zryczałtowanego podatku dochodowego;
- sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT;
- przygotowanie i złożenie drogą elektroniczną miesięcznych / kwartalnych deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) i przelewów na podatek od towarów i usług;
- sporządzanie zeznania rocznego PIT-28;
- złożenie drogą elektroniczną zeznania rocznego do urzędu skarbowego.